خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/04/12 - 14:08
  • زمان مطالعه : 11 دقیقه
سرویس : سیاسی
نمایندگان مجلس از فاجعه سقوط ایرباس ایرانی توسط ناو آمریکایی می گویند:

حادثه ۱۲ تیر ۶۷ تابلویی دیگر از دروغ‌گویی آمریکا و استکبار جهانی

فاجعه 12 تیر با نشان دادن ماهیت کریه دولت آمریکا، ملت‌ها را نسبت به آمریکایی‌ها و دولت‌های مرتجع عربی دست نشانده،بدبین‌تر کرد و موجب همدردی و نزدیکی دل‌ها با مردم ایران و اساسا تفکر انقلاب اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷، هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران،در پرواز معمولی برنامه ریزی شده ۶۵۵، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی که هنوز سقف پرواز مورد نظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‏های سرزمینی ایران و در آب‏های اطراف جزیره هنگام، به دلیل شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس سقوط کرد و تمامی ۲۹۰ نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند.



 













 



آمریکا در کارنامه خود اقدامات ضدحقوق بشری بسیاری دارد در کمتر از یک قرن پس از جنگ جهانی دوم بیش از ۱۰۰ کودتای نظامی و دخالت‌های سیاسی، اقدامات مداخله جویانه در دیگر کشور‌ها در کارنامه این کشور مدافع حقوق بشر وجود دارد و حادثه سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران در ۱۲ تیر ۶۷ از جنایت‌های فراموش نشدنی آمریکایی‌ها علیه مردم ایران است.



کشورما ایران از اقدامات ضدبشری آمریکا مصون نمانده ،یکی از جنایت‌های آمریکا علیه مردم ایران حادثه ۱۲ تیر ۱۳۶۷ و کشتن افراد غیرنظامی و بی گناه بوده است.خاطره‌ای که هیچ وقت از اذهان ملت ایران پاک نخواهد شد.



نشان لیاقت و شجاعت در ازای کشتن 290 بیگناه



شهادت ۲۹۰ مسافر و خدمه هواپیمای مسافربری خط هوایی ۶۵۵ ایران که عازم دبی بودند با موشک‌های ناو آمریکایی وینسنس در خلیج فارس، با بهانه اینکه این هواپیما نظامی بوده است؛ و پس از آن امریکا با اعطای نشان لیاقت به ناخدای این ناو نمک بر زخم ملت ما پاشید.شجاعت در کشتن 290 انسان بی‌دفاع و بی‌گناه! و تحسین و قدردانی نسبت به فرمانده راجرز و نیروهای زیر فرمانش، ارزش‌های حاکم بر ارتش آمریکا را به تصویر کشید.



آمریکا حتی حاضر نشد از ملت ایران عذرخواهی کند گرچه غرامت را قبل از محکوم شدن در دادگاه بین المللی پرداخت کرد.این اقدام نیروی دریایی آمریکا با نقض مجموعه ای از مقررات هوایی و دریایی بین المللی همراه بود، اما دولت آمریکا هیچ‌گاه از این بابت به‌طور رسمی عذرخواهی نکرد و آن را تنها ناشی از تشخیص اشتباه مأموران دریایی خود قلمداد کرد.  



جمهوری اسلامی ایران در روز 14 تیر 1367 طی نامه ای به رئیس شورای امنیت، خواستار تشکیل جلسه‌ی فوری برای رسیدگی به موضوع شد. شورا در 25 تیر تشکیل جلسه داد. آمریکا در این جلسه بدون اشاره به دخالت نظامی خود در خلیج فارس، مشکل اصلی را ناشی از عدم توجه ایران به قطعنامه های شورای امنیت برای پایان مخاصمه‌ی ایران و عراق عنوان کرد. این ادعا از آن رو ناموجه بود که از زمان تصویب قطعنامه‌ی 598 بخش هایی از خاک ایران توسط نیروهای بعثی تحت اشغال بود و در عمل پذیرش آتش بس امکان پذیر نبود. سرانجام شورای امنیت در 29 تیر اقدام به تصویب قطعنامه‌ی 616 نمود که در آن با ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، بر ضرورت تبیین حقایق سانحه، بازرسی بی طرفانه، هشدار به کشورها برای جلوگیری از این حوادث و اجرای قطعنامه‌ی 598 تأکید کرد.



 













 



امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضوهیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی به همراه احمدامیرآبادی فراهانی عضوهیئت رئیسه و رئیس فراکسیون مقابله با تهدیدات آمریکا،سیدمحمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس و  اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد درمجلس و از دیگر از اعضای این فراکسیون با هدف شرکت در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پرواز ۶۵۵ ایرباس به بندرعباس سفر کردند، از طرح‌های دهگانه علیه آمریکا رونمایی کردند.



 













 



برخی کشورها از نجابت، وقار و انسان دوستی ایران  سواستفاده می کنند



سیدمحمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانهملت با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه ۱۲ تیرماه سال 67 ،گفت: ۳۱ سال از سقوط تلخ پرواز هواپیمای مسافربری ۶۵۵ ایران ایر گذشته است، حادثه تلخی که سند شهادت ۲۹۰ نفر از هموطنان مظلوم و بی‌دفاع بود.



نماینده مردم خمینی شهر درمجلس افزود:دولت آمریکا ماهیت ضدبشری خود را در این حادثه به خوبی نشان داد،حتی نگفتند که اشتباه انسانی بوده و عذرخواهی کنند. حتی مدال هم به ویلیام راجرز فرمانده متجاوز وینسنس دادند.این نشان می دهد که این ها تعمد داشتند و هیچ گاه اظهار پشیمانی نکردند.



ابطحی بابیان این بیت شعر "برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی/که در نظام طبیعت ضعیف پامال است" تاکید کرد: البته در آن زمان ما به اندازه امروز توانمند نبودیم ؛ما باید روی پای خود بایستیم؛به همین جهت وقتی پهپاد پیشرفته آمریکا زدیم،آن ها سعی کردند که آن را به خطای انسانی توجیه کنند و بعد هم برای مقابله،متوجه شدند که تمام موشک‌های ما روی ناوهای آنها در منطقه قفل است و اگر دست از پا خطا کنند؛هزینه سنگین و گزافی باید بپردازند.



وی با اشاره به تشکر ترامپ از ایران برای اینکه ایران هواپیمای مسافربری آمریکا را نزده است،مطرح کرد:وقتی ایران اطلاعات پهپاد را می گرفت می توانست هواپیمای تک سرنشین آنها را نیز بزند؛چراکه آن هم متجاوز بود،اما از آنجا که مسافری بوده کاری به آن نداشته است.چرا که ما انسانیم و ارزش‌های اخلاقی انسانی و اسلامی پایبند هستیم.



ابطحی با تاکید براینکه ملت ما هیچگاه متجاوز نبوده است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران مخصوصا در بعداز انقلاب نشان داده است که دست دوستی به همه کشورها و کشورهای منطقه دراز کرده است ،اما اینها از نجابت، وقار و انساندوستی ایران  سو استفاده می کنند.



عضوکمیسیون آموزش مجلس بااشاره به رونمایی از طرح‌های ۱۰ گانه مجلس شورای اسلامی برای مقابله با تهدیدات آمریکا،ادامه داد:به همت فراکسیون اقدامات پیشدستانه علیه آمریکا و پژوهشگاه دانشگاه امام حسین(ع) ما طرح هایی را ارائه کردیم که به کشورهای همسایه رعایت حقوق بین الملل،حسن همجواری را  تاکید کردیم  و در مقابل این کشورها اقدامات مشابه و متقابل خواهیم کرد.  



ابطحی گفت: به کشورهای همجوار درمنطقه خلیج فارس توصیه می‌کنم؛ به خودشان برگردند و بدانند آمریکا وفادار نیست؛ همانطور که به محمدرضا پهلوی،قذافی ،صدام ،مرسی وفادار نبوده است. بشار اسد را حفظ می‌کنیم که به ایران وفادار بود و پدرش هم از زمان جنگ هشت ساله به ایران کمک کرد و ما هم به آنها کمک می‌کنیم.کشورهای منطقه  بدانند که ایران، برادر بزرگشان آماده است از منافع آنها حفاظت کند، احتیاج به اینکه آنها درگاه استکبار را باز کنند و دست ذلت به سمت آنها دراز کنند،ندارند.



عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به گرامیداشت خاطره شهدای فاجعه 12تیرماه و گلباران این منطقه ،تصریح کرد:شبکه خلیج فارس از صبح تا الان پخش زنده داشته است، جای مسئولین وزارت خارجه اینجا خالی بوده است و ای کاش رئیس‌جمهور و پیام می‌دادند و حضور پیدا می‌کردند تا به همه دنیا نشان بدهیم که در مقابل زورگویی همه با هم متحد هستیم و هیچ گاه جنایات آمریکا را فراموش نخواهیم کرد.



 











یحیی کمالی پور


 



دشمنی آمریکا با ما تازگی ندارد



همچنین یحیی کمالی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  ضمن تسلیت به خانواده های حادثه دلخراش سقوط ایرباس ایرانی در تاریخ ۱۲ تیرماه سال ۶۷ ،گفت: از ابتدای شکلگیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ، آمریکا با تمام توان علیه این نظام اقداماتی را انجام داده است.



نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد درمجلس افزود: در اوایل شکل گیری انقلاب با کودتاهایی که طراحی و حمایت کردند، ورود نظامی به طبس ،8 سال جنگ تحمیلی را طراحی و پشتیبانی کردند، حصر اقتصادی کردند. توقیف اموال و دارایی ایران در آمریکا نشان از خوی استکباری دولتمردان آمریکا و مخالفت آنها با نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.



وی با اشاره به دشمنی 40 ساله آمریکا علیه ایران،مطرح کرد:آمریکا که چهل سال تمام با ما دشمنی کرده ،نمی تواند دیگر دوست باشد.مقام معظم رهبری در سخنرانی هایشان بارها اعلام کرده اند که آمریکا قابل اعتماد نیست،آمریکا قابل مذاکره نیست و آمریکا خوی و طینت شیطانی دارد. 



کمالی پور ادامه داد: با توجه به این ها بعضا نمایندگانی را می فرستد،پیغام می‌آورند و آمریکا ادعای مذاکره با ایران را دارد، مطمئناً این هم به دنبال نقشه و طراحی دیگری برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.



این نماینده مردم در مجلس دهم مطرح کرد: آمریکا از یک طرف تحریم ها را تشدید می کند،شخصیت های ما را مورد تحریم قرار می دهد، پهپاد جاسوسی را به داخل خاک ما می‌فرستند و مرتب شیطنت می‌کند و در تلاش است که یک اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی ایجاد کند و ازطرف دیگر ادعا دارد که به دنبال مذاکره است. اصل مذاکره را قبول ندارد و می خواهد یک دیکتاتوری جدیدی را داشته باشد که عملا امکان پذیر نیست.



وی با اشاره به تقدیم مدال به فرمانده ناو وینسنس از جانب آمریکا تصریح کرد: اینکه فرمانده ناو را مورد حمایت و تشویق قرار گرفت و به وی مدال دادند ؛ ۲۹۰ نفر از افراد بیگناه  و غیرنظامی را به شهادت رساندند و مورد هدف قرار دادند اظهار پشیمانی نکردند و حتی مدال شجاعت هم به وی دادند.



نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد:تمام این ها بیانگر این واقعیت است که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد؛ دشمنی آمریکا با ما تازگی ندارد، از ابتدای شکلگیری نظام وجود داشته و هر روز هم می گذرد این دشمنی بیشتر می‌شود. امیدواری و توجه به آمریکا و اینکه پای میز مذاکره منافع مارا تامین کند،انتظار واهی است و باید دشمن را بشناسیم.



 











اصغر مسعودی


 



سرنگونی پهپاد آمریکایی بخشی از انتقام  جمهوری اسلامی از جنایتکاران آمریکا



اصغر مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، ضمن تسلیت به خانواده های حادثه دلخراش سقوط ایرباس ایرانی گفت: آمریکا تنها دشمن ملت ایران نیست ،بلکه تاریخ نشان می‌دهد که از جنایتکارترین دولت‌های تاریخ بشریت، آمریکا است.



نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی افزود:تجربه بدعهدی آمریکا هم مختص به ما نیست ،جنایات بسیار زیادی در آمریکا در جهان مرتکب شده است. مرگ آنی قریب ۲۰۰ هزار تن در بمباران هیروشیما و ناکازاکی منجر شده که از  جنایت های عظیم تاریخ است، در نیمه دوم قرن بیستم حدود ۱۰۰ کودتای نظامی را رهبری کرده است.



مسعودی تاکید کرد: آمریکا هم در قبل از انقلاب اسلامی ایران جنایاتی کرده  از جمله طراحی در کودتای ۲۸ مرداد،طراحی و قتل دانش آموزان و دانشجویان ۱۳ آبان و هم بعد از انقلاب قبل از دفاع مقدس جنایت های آمریکا را مشاهده کردیم مانند حمله نظامی به طبس که خداوند آنها را گرفتار طوفان شن کرد، طراحی کودتای نوژه در دوران دفاع مقدس که بازهم شاهد جنایات آمریکا بودیم. 



عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی کشور  ضمن برشمردن شیطنت های آمریکا ادامه داد:حمایت های صدام و کمک به تحرکات های تجزیه طلبانه در برخی از استان‌های کشور ،حمله به سکوهای نفتی ایران ،سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ما در هوا اما اینکه به فرمانده این جنایت مدال افتخار می دهند هم کشتار  می کند و هم به عامل جنایت کار مدال می دهد.



مسعودی  با بیان این که بعد از دفاع مقدس ما شاهد جنایت آمریکا بودیم ،خاطرنشان کرد:مهمترین اقدامات ناجوانمردانه و خصمانه آمریکا تشدید تحریم ها و جلوگیری کردن از اجرای قرارداد نیروگاه های اتمی بوشهر که بین ایران و آلمان قرارداد داشتند و  طراحی برای فروپاشی نظام می کردند. البته آمریکا از همان ابتدای پیروزی انقلاب آمریکا به دنبال براندازی بود، اما گاهی وقتا این را ابراز می‌کرد و آنها فکر می‌کردند که در دو سه سال قبل ،نظام از هم فرو می پاشد و این طراحی را داشتند و نقض برجام را انجام دادند.



جنایت های آمریکا علیه جمهوری اسلامی تا الان هم ادامه دارد



وی با بیان اینکه آمریکا هرگز به پای میز مذاکره نمی نشیند ادامه داد: با توجه به استقامت و توانمندی دانشمندان ما آمد پای میز مذاکره بعد هم جام را نقض کرد و بعد هم از برجام خارج شد.



مسعودی با بیان اینکه آمریکا امروز هم در یمن شریک جنایت های عربستان است ، مطرح کرد: هم سلاح در اختیار عربستان قرار می‌دهد و هم عامل اصلی ظهور داعش ،طالبان ، القاعده است.داعش را حمایت کردند و خیلی راحت می شود این قضیه را فهمید که سلاح های پیشرفته ای که در اختیار گروه های تکفیری قرار گرفته یا اسرائیلی و یا آمریکایی است.در عین حال که شعارهای طرفداری از مردم  و حقوق بشر سر می دهد می‌توانیم بگوییم که بزرگترین سرکوب کننده داخلی در سرزمینی که شعار آزادی سر می دهد آمریکااست.



عضوکمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: امروز به برکت رهبری حضرت امام (ره) و در ادامه رهبری مقام معظم رهبری، به توانمندی دفاعی دست یافتیم که هیمنه و شکوه آمریکا را درهم شکستیم  سرنگونی پهپاد آمریکایی ،پهپاد گرانقیمتی که آمریکا و ترامپ جنایتکار می‌توانست میلیاردها دلار کاسبی کند ،با موشک‌های دفاعی آن را سرنگون کردیم و بخشی از انتقامی را که باید از جنایتکاران آمریکا می‌گرفتیم ،امروز گرفتیم.



به گزارش خانه ملت؛ سرنگونی ایرباس ایرانی حقوق بشر آمریکایی را تعریف و تبیین می‌کند. فاجعه 12 تیر، با نشان دادن ماهیت کریه دولت آمریکا، ملت‌ها را نسبت به آمریکایی‌ها و دولت‌های مرتجع عربی دست نشانده، بدبین‌تر کرد و موجب همدردی و نزدیکی دل‌ها با مردم ایران و اساسا تفکر انقلاب اسلامی شد./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 283911
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار